Стандартните (или т. нар. складови) лещи за очила от десетилетия насам са най-продаваният тип диоптрични лещи в света. Поради начина си на производство те имат съществени ограничения и недостатъци в качеството на образа, особено в периферията на лещата, но са значително по-евтини от индивидуалните (поръчкови) диоптрични лещи и това ги прави предпочитани от повечето клиенти.
Сега ZEISS за първи път в историята на очната оптика създава лещи с оптични характеристики, много близки до тези на индивидуалните лещи за очила, но на по-достъпни цени от поръчковите лещи и с доста по-кратки срокове на доставка.

Детайлен поглед към различни дизайни на еднофокусните лещи

За да разкрием по-добре тази иновация на ZEISS, ще разгледаме по-детайлно дизайните на различните лещи за очила. Изборът на дизайна на лещите оказва влияние върху естетиката, комфорта навиждане и оптичните характеристики.

Оптични характеристики на стандартни диоптрични лещи:

  • Сферичните (SPH) лещи например се оптимизират, като се взима предвид само един параметър (радиуса на кривината на повърхността на лещата).
  • Асферичните (AS) лещи имат по-сложна форма. Обикновено предната повърхност на лещата е оптимизирана с малък брой параметри в един меридиан.
  • Двойно асферичните лещи по принцип се оптимизират с помощта на два пъти по-голям брой параметри.

Въпреки това всички тези дизайни на лещи не отговарят напълно на повечето диоптри в периферията.

Новите диоптрични лещи ZEISS ClearView предлагат:

    • Отлични оптични характеристики на образа, дори в периферията на лещата.
    • По-плоски лещи с до 49% за всички предписания, без това да намалява качеството на образа.
    • Със средно 8% (до 16%) по-тънки плюсови лещи в сравнение със същия индекс при стандартните еднофокусни диоптрични стъкла.

Лещите ZEISS ClearView се изработват във всички налични индекси и в комбинация с всички премиум покрития от семейството DuraVision, както и с технологията за защита от синя светлина BlueGuard, и с последното поколение фоточувствителни лещи PhotoFusion X.

Последни публикации

ZEISS Optical Championship Final

ZEISS Optical Championship Final

Тази есен в Германия, се проведе финала на състезанието ZEISS Optical Championship 2024. В него участваха 14 държави от Източна Европа, всяка от които беше излъчила свои представител, отличил се след регионалните кръгове. България беше представена от Радослав...

повече информация
Миопия – нещо повече от просто зрително увреждане

Миопия – нещо повече от просто зрително увреждане

Няколко факта: Късогледството е сериозен проблем в световен мащаб и става все по-важен. Специалните лещи за очила и контактните лещи могат да имат важен принос за управление на прогресията на миопията. Увеличеното време на открито през детството, както и намаляването...

повече информация
Как да научите детето да почиства и съхранява своите очила правилно?

Как да научите детето да почиства и съхранява своите очила правилно?

Очилата са не само необходим аксесоар за децата с нужда от корекция на зрението, но и оказват важно влияние върху усвояването на учебния материал. Знаете ли, че 80% от децата, усвоят учебния материал чрез наблюдение. Ето защо е важно те да знаят как правилно да...

повече информация
ZEISS Optical Championship 2024

ZEISS Optical Championship 2024

За втори път ZEISS Vision Care и Оптигруп ЕООД - официален представител на ZEISS за България, организираха ZEISS Optical Championship,. Състезанието се проведе във всички страни от Източна Европа през пролетта на тази година.Националният кръг за България се проведе на...

повече информация
Стъкла за контрол на бързоразвиващото се късогледство VIST MYO Control

Стъкла за контрол на бързоразвиващото се късогледство VIST MYO Control

Можем ли да спрем бързоразвиващо се късогледство при деца? Разпространението на късогледството (миопия) и степента му на развитието рязко се увеличават през последните години.Проучвания сочат, че 30% от световното население в момента е с късогледство, около 20% от...

повече информация
хора с диоптрични стъкла ZEISS BlueGuard

Искаш ли да бъдеш винаги информиран/а?

Не пропускайте нововъведенията в оптиката.

Успешно се абонирахте!

Share This